PLANCTON 2024. Limpeza nos fondos e areais do illote Guidoiro Areoso

ANCTON 2024.Limpeza de fondos no Guidoiro Areoso.

17 barcos, 32 mergulladores e 62 persoas, voluntarios todos eles convocados por por Afundación, a Obra Social de ABANCA, participaron nun gran operativo de limpeza de lixo mariño nos fondos marisqueiros que rodean ao illote Guidoiro Areoso e no seu areal. Conseguiron retirar máis de 1300 quilos de residuos, fundamentalmente útiles extraviados durante os labores pesqueiros, como restos de redes, cordas, cabos e nasas.

Os mergulladores da Confraría de pescadores da Illa de Arousa e do Club Subacuático Pérez-Sub foron os encargados de retirar o lixo no mar. Unha xornada que contou tamén coa colaboración da Federación Galega de Actividades Subacuáticas, o Servizo Marítimo da Garda Civil, Protección Civil de Vilanova de Arousa, e o Concello dá Illa de Arousa. O alcalde, Luis Arousa, sumouse tamén ao operativo participando nos labores de limpeza realizadas.

Como novidade respecto a as anteriores limpezas levadas a cabo no marco do programa ambiental PLANCTON na zona, nesta ocasión, un reducido grupo de persoas voluntarias do programa Actúa de ABANCA e Afundación, desembarcou nun dos areais do illote. Xunto cos residuos de orixe pesqueiro como son as nasas, cordas e cabos, recolleron tamén outra serie de obxectos como envases e diversos obxectos plásticos, metálicos e de vidro de orixe continental, arrastrados polas correntes e depositados na praia polos temporais, ou relacionados coas actividades recreativas que se desenvolven na zona do Areoso na tempada estival. En total 100 quilos de lixo mariño, aos que é preciso engadir 40 quilos retirados de Carpobrotus edulis, unha especie exótica invasora, coñecida como uña de gato.

Todo o lixo recollido durante as case dúas horas dedicadas ás inmersións e recollida en terra, depositouse nunha embarcación de apoio facilitada por Dragaxes Osmar, que transportou os residuos ao porto de Xufre para a súa posterior clasificación e pesada antes de ser trasladalo para ou o seu tratamento.

Tras esta nova xornada de voluntariado ambiental, no marco deste plan de conservación territorial impulsado por Afundación retiráronse xa dos fondos e costas de Galicia case 67 toneladas de lixo mariño. Ademais do beneficio ambiental que supón eliminar estes residuos das contornas nos que actúan as persoas voluntarias, esta iniciativa da Obra Social de ABANCA, ten como obxectivo promover na sociedade formas de actuar responsables. PLANCTON procura así previr estes impactos, reducindo a xeración de residuos con boas prácticas fáciles de implementar no día a día, que permitan manter os recursos actuais sen comprometelos para as xeracións futuras. Todo iso acorde ao compromiso de ABANCA e a súa Obra Social, Afundación cos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible, e especialmente, tal e como se puxo de manifesto nesta xornada, cos ODS14 (Vida submarina) e ODS17 (Alianzas para lograr obxectivos). Unha actividade que implicou a participación de nove entidades diferentes nun traballo conxunto polo ben común.

DATAS:

13/04/2024