O Plan de Conservación Territorial-ON (en diante PLANCTON) é un plan multidisciplinar cuxo obxectivo principal é fomentar a conservación e a sustentabilidade das actividades socioeconómicas realizadas no mar, especialmente na área de influencia das Zonas de Especial Protección para as Aves (ZEPA) de ámbito mariño de Galicia, Rede Natura 2000, tratando de inculcar unha conciencia sostible en todos os sectores sociais, especialmente no pesqueiro.

Premio Especial
III Premios Economía Azul (2022)
1º Premio categoría Medioambiente
Premios CECA de Obra Social y Educación Financiera 2022
PLANCTON

OBXECTIVOS ESPECÍFICOS

Reducir a cantidade de residuos existentes nas zonas costeiras e no mar.

Sensibilizar ao sector pesqueiro sobre prácticas sostibles.

Aumentar o coñecemento sobre a biodiversidade da Rede Natura 2000.

Capacitar ao sector pesqueiro en sustentabilidade económica dentro dos seus negocios

Integrar a igualdade e a sustentabilidade no proxecto.

Aumentar o coñecemento da Axenda 2030, en especial sobre os Obxectivos de Desenvolvemento Sostible ligados ao proxecto.

CUMPRIR O OBXECTIVOS PLANCTON CON

ACCIÓNS REAIS

5.

Xornadas formativas sobre sustentabilidade económica en materias pesqueira e acuícola.a.

6.

Campañas informativas e materiais expositivos.

7.

Audiovisuais divulgativos.

8.

Actividades relativas ao fomento da igualdade.

Material audiovisual divulgativo

As limpezas de praias e fondos son actuacións paliativas en favor do medio mariño, e é precisamente por iso as actividades divulgativas de prevención, cobran especial relevancia para tratar de inculcar comportamentos sostibles na sociedade e tratar de anticiparse ao problema.

Infografías

Fomentar a conservación da biodiversidade no mar a través de prácticas pesqueiras sostibles é un dos obxectivos de PLANCTON. Que podemos facer para evitar a captura accidental de aves durante o exercicio da pesca?, e en caso de captura accidental, como podemos rescatar a estas aves?

Aves das ZEPA de ámbito mariño en Galicia

Coñecer os valores da biodiversidade da contorna é un factor crave para avanzar na súa conservación. A través das imaxes que ilustran esta galería poderás aumentar os teus coñecementos sobre algunhas das especies presentes nas Zonas de Especial Protección para as Aves de ámbito mariño en Galicia.

PLANCTON

EN CIFRAS

0 kg
Total residuos recollidos
Limpezas realizadas

12 de fondos marisqueiros e 14 de areais

0 kg
Flora exótica invasora retirada
Voluntarias/os participantes
Horas de voluntariado

3.113 de 2021 + 2.591 de 2022

Entidades colaboradoras
Espazos protexidos
AXENDA

ACTIVIDADES DO PROGRAMA

Nesta ocasión, serán os submarinistas da Confraría de Pescadores de Vigo-Mariña Deportiva de Bouzas, do Liceo Marítimo de Bouzas, e da Asociación de Mariñeiros Artesanais e Deportivos San Miguel de Bouzas, os encargados de retirar dos fondos todo canto refugallo localicen nas sucesivas inmersións que realicen ao logo da mañá nos fondos do Porto da Asociación de Mariñeiros San Miguel de Bouzas e do Porto Deportivo da Confraría de Pescadores de Bouzas, ambos na enseada de Alcabre, para elo contarán con numeroso persoal de apoio tanto a bordo das embarcacións participantes, como nos embarcadoiros da propia instalación portuaria.
DATAS: 11/05/2024
HORARIO: 09:15 a 14:00 h
O escenario elixido para esta acción de conservación do litoral é a duna da praia de Area da Cruz, no concello do Grove, un espazo natural de alto interese ambiental no que a presenza de lixo mariño e de flora exótica invasora ameaza a vexetación autóctona, un impacto que se ve sensiblemente intensificado por mor da ausencia dunha cerca perimetral que impida o acceso a zona dunar e o pisoteo continuo da vexetación existente.
DATAS: 26/04/2024
HORARIO: 16:30 a 19:00 h
17 barcos, 32 mergulladores e 62 persoas, voluntarios todos eles convocados por por Afundación, a Obra Social de ABANCA, participaron nun gran operativo de limpeza de lixo mariño nos fondos marisqueiros que rodean ao illote Guidoiro Areoso e no seu areal. Conseguiron retirar máis de 1300 quilos de residuos, fundamentalmente útiles extraviados durante os labores pesqueiros, como restos de redes, cordas, cabos e nasas. Os mergulladores da Confraría de pescadores da Illa de Arousa e do Club Subacuático Pérez-Sub foron os encargados de retirar o lixo no mar. Unha xornada que contou tamén coa colaboración da Federación Galega de Actividades Subacuáticas, o Servizo Marítimo da Garda Civil, Protección Civil de Vilanova de Arousa, e o Concello dá Illa de Arousa.
DATAS: 13/04/2024
HORARIO: 08:30 a 14:00 h
ENTIDADES COLABORADORAS

Para a súa correcta execución e desenvolvemento, PLANCTON conta ademais coa participación doutra serie de entidades colaboradoras, entre elas: